Employer Branding
Employer Branding is binnen rekrutering niet meer weg te denken. Vertaal jouw waarden als werkgever en trek top talent aan. eSence begeleidt in optimale online en offline Employer Branding.
Employer branding
1. Imago en waarden
Het imago van je bedrijf is belangrijk om medewerkers en klanten aan te trekken. Door aandacht te besteden aan Employer Branding, kan je het imago van je bedrijf als werkgever gaan sturen.
​
2. Werkgeversnaambekendheid
Door aan je werkgeversnaamsbekendheid te werken, zullen potentiële kandidaten sneller of eerdere geneigd zijn te reageren als je opportuniteiten in de kijker zet. Bedrijven die erkend worden, als interessante werkgever, zullen gemakkelijker top talent aantrekken, ze zijn ‘top-of-mind’.
​
3. Social media
Door in te zetten op Social Media leid je meer bezoekers en dus meer potentieel talent naar je website. Kandidaten die bedrijven op Social Media volgen, zijn sneller geneigd om te reageren op opportuniteiten of bevelen deze aan binnen hun eigen netwerk. Door ‘volgers’ te creëren op Social Media, vergroot je stelmatig het bereik.
Employer Branding voor jouw zaak
Visie en strategie
Employer Branding maakt deel uit van je marketing strategie, alles begint bij een visie, aansluitend werk je jouw strategie uit, daarbij denk je na over:
​
-
Wie willen we benaderen en aantrekken?
-
Waar vinden we ze?
-
Hoe gaan we dit opzetten?
-
Wat past binnen onze cultuur en aanpak?
-
Waar gaan we in investeren? Welke zijn onze prioriteiten? ROI meting
​
Ken je EVP
EVP staat voor ‘Employer Value Proposition’, sterk talent trekt je namelijk aan met een sterk en authentiek verhaal. Wat maakt je aantrekkelijk als werkgever? Een juiste renumeratie is cruciaal, maar wat heb je te bieden, inhoudelijk, dat jouw organisatie onderscheidt van de concurrentie, om net dat talent aan te trekken, opdat jouw organisatie zich beter kan meten en kwalificeren op de markt. Wees transparant en trek het juiste talent aan, ken je EVP.
​
Digitale visualisatie
Nu je weet welk imago je naar buiten wil brengen, ga je de kanalen bepalen. Social Media speelt een belangrijke rol bij het optimaliseren van je Employer Branding, maar ook je eigen website is een belangrijk kanaal, zorg dat die steeds up-to-date is en jouw waarden duidelijk reflecteert!
​
Netwerken
Employer Branding doe je niet enkel online maar ook offline, gedragen door de ganse organisatie, mits de EVP duidelijk gekend is. Hoe waardevol netwerken is, wordt aangegeven op C-level. Netwerken doe je op specifieke, business gerelateerde events, alsook job events, maar ook private events zijn geschikte kanalen.