
Over eSence
Kwaliteit en commitment staan hoog in het vaandel bij eSence, we zetten dan ook in op lange-termijn oplossingen met een persoonlijke benadering, we volgen nauw de nieuwe tendensen met diepgaande kennis van de ICT-rekruteringsmarkt, we werken in partnership met klanten en kandidaten.
Om een antwoord te bieden op de veranderende markt en alle facetten van rekrutering, is eSence ontstaan. Rekrutering is enorm geëvolueerd en is veel meer dan searchen en matchen, daarom kijken wij met onze klanten naar de essentie, hoe best het rekruteringsvraagstuk aan te pakken. Dit kan door middel van een direct - / executive search zijn, maar evengoed kan de beste oplossing het uitwerken van een aangepaste strategie zijn of het inzetten van tijdelijk extra resources. eSence begeleidt haar klanten naar de beste oplossing, met oog op meest optimaal resultaat.
Innovatief
Door met diepgang naar de noden van onze klanten te durven kijken en een waaier aan recruitment oplossingen voor te stellen, weten we de kern aan te pakken. Betekent dit inzetten op een krachtige Employer Branding Strategy, het uitwerken van een Talent Pooling aanpak, het opzetten van Succession Planning, het Outsourcen van een deel van de rekruteringsactiviteiten of een Executive Search opdracht, door een grondige kennismaking en duidelijke intake van de vraag, werken we de best mogelijke aanpak uit. We weten ons eveneens te onderscheiden door continu de nieuwe tendensen op de rekruteringsmarkt te volgen en in te zetten op digitale strategie.
Transparent
eSence staat voor kwaliteit en een lange termijn relatie. We werken daarom vanuit een no-nonsense aanpak, waarbij heel duidelijk en transparant van bij aanvang de manier van samenwerken wordt uitgewerkt en toegelicht. eSence staat voor volledig commitment.

I believe in a personal approach, backed by quality recruitment, building long-term relationships with customers and candidates and optimizing the recruitment processes.
Ina Smaelen | Zaakvoerder

Employer branding

1. Imago en waarden
Het imago van je bedrijf is belangrijk om medewerkers en klanten aan te trekken. Door aandacht te besteden aan Employer Branding, kan je het imago van je bedrijf als werkgever gaan sturen.
​
2. Werkgeversnaambekendheid
Door aan je werkgeversnaamsbekendheid te werken, zullen potentiële kandidaten sneller of eerdere geneigd zijn te reageren als je opportuniteiten in de kijker zet. Bedrijven die erkend worden, als interessante werkgever, zullen gemakkelijker top talent aantrekken, ze zijn ‘top-of-mind’.
​
3. Social media
Door in te zetten op Social Media leid je meer bezoekers en dus meer potentieel talent naar je website. Kandidaten die bedrijven op Social Media volgen, zijn sneller geneigd om te reageren op opportuniteiten of bevelen deze aan binnen hun eigen netwerk. Door ‘volgers’ te creëren op Social Media, vergroot je stelmatig het bereik.